VAT:

Znaczenie pozyskiwania leadów B2B w dobie współczesnej gospodarki

Liczba przedsiębiorstw funkcjonujących obecnie w naszym kraju przekracza już 3 miliony. Tak ogromna konkurencja wymaga odpowiednich działań marketingowych i skutecznego docierania do grupy odbiorców, która będzie zainteresowana oferowanymi produktami czy usługami. Nie jest to łatwe, jednak istnieją narzędzia, które znacznie ułatwiają i usprawniają ten proces. Należą do nich bazy danych B2B, które cieszą się rosnącym zainteresowaniem właścicieli firm – nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Czym są i w jaki sposób pomogą w rozwoju przedsiębiorstwa?

Czym są dane B2B?

W dobie współczesnej gospodarki coraz większe znaczenie ma zdalne pozyskiwanie klientów – przede wszystkim za pośrednictwem Internetu. Dzięki niemu wychodzenie naprzeciw potrzebom konsumentów i docieranie do konkretnej grupy odbiorców jest o wiele prostsze niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. A coraz bardziej znaczącą rolę odgrywają w tej kwestii dane B2B. Przedsiębiorca, zaopatrując się w bazę danych z informacjami o potencjalnych klientach, ma możliwość skontaktowania się z nimi i nawiązania współpracy – za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Bazy danych to między innymi zbiory firm oraz informacji o nich. Zapisane są w takich formatach, aby możliwe było szybkie odnajdywanie, filtrowanie i sortowanie danych, co znacząco ułatwia pracę z nimi, a w konsekwencji dokonywanie analiz czy przeprowadzanie kampanii marketingowych. Do najistotniejszych danych B2B zaliczamy:

  • nazwę firmy,
  • adres siedziby przedsiębiorstwa oraz numer telefonu,
  • adres mailowy i nazwa strony internetowej firmy,
  • imię i nazwisko właściciela.

Oczywiście to nie wszystko – w zależności od rodzaju bazy danych, może ona zawierać również inne informacje. Dla przykładu – w rejestrach burmistrzów znajdziesz także adresy i dane kontaktowe gminy, a nawet przynależność partyjną burmistrza.

Ogromna różnorodność baz danych sprawia, że łatwo odnaleźć wśród nich takie, które umożliwią kontakt z odpowiednimi firmami czy instytucjami, istotnymi z punktu widzenia nawiązania współpracy i rozwoju działalności.

Jak dane B2B automatyzują działania marketingowe?

Jednym z najistotniejszych celów korzystania z baz danych jest automatyzacja marketingu w firmie. Dzięki nim możliwe jest bowiem ograniczenie do minimum wykonywania ręcznych, powtarzalnych czynności, które zabierają mnóstwo czasu i uniemożliwiają pełne skupienie się na tym, co najbardziej istotne – kontakcie z klientem i spełnianiu jego potrzeb.

Z pomocą danych B2B możesz błyskawicznie zidentyfikować potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych, zyskać na ich temat niezbędną wiedzę i w oparciu o nią przygotować ofertę, która będzie „uszyta” na miarę ich oczekiwań.

Gotowa baza danych sprawi, że nie będziesz musiał ręcznie poszukiwać i filtrować informacji – zyskasz bowiem gotową listę, która posłuży Ci między innymi do przygotowania kampanii marketingowej.

Jaki efekt daje automatyzacja marketingu? Przede wszystkim zwiększenie efektywności codziennych działań – bez względu na to, w jakiej dziedzinie specjalizuje się Twoja firma.

Do czego można wykorzystać dane B2B?

Przede wszystkim – do zdalnego pozyskiwania klientów. Jak wspomnieliśmy wcześniej, dysponując odpowiednimi danymi B2B, możesz nawiązać kontakt z potencjalnymi odbiorcami Twojej oferty i zaproponować im swoje produkty czy usługi. To jednak nie wszystko. Bazy danych dają ogromne możliwości, wspierając również wiele innych działań. Jakich?

Prowadzenie kampanii mailingowych

Mailing to jeden z najskuteczniejszych sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem B2B. Jednak, aby był możliwy, niezbędne jest posiadanie adresu mailowego firmy lub instytucji – w specjalnie przygotowanych bazach uzyskasz do niego dostęp i w ten sposób szybko przygotujesz kampanię mailingową. Pozwoli Ci to zarówno na wysyłanie masowych wiadomości o takiej samej treści, jak również personalizowanie maili pod kątem potrzeb konkretnego klienta.

Określanie i determinowanie grupy docelowej

Dane B2B umożliwiają łatwiejszą selekcję potencjalnych klientów i wybieranie wyłącznie tych firm, które byłyby zainteresowane współpracą. Masz możliwość zaopatrzenia się w taką bazę danych, która zawierać będzie firmy, ambasady i konsulaty w różnych krajach, spis burmistrzów, a nawet listy radarów drogowych czy stacji do ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki temu zyskasz większe szanse nawiązania współpracy biznesowej lub sprzedaży produktów czy usług.

Tworzenie statystyk

Dla rozwoju przedsiębiorstwa ogromne znaczenie mogą mieć analizy statystyczne. Dzięki danym B2B ich przeprowadzanie i tym samym wyciąganie odpowiednich wniosków, będzie o wiele łatwiejsze. Pomoże w tym wspomniany już system filtrowania i sortowania informacji.

Zalety korzystania z danych B2B

Korzystanie z danych B2B niesie wiele korzyści. Do tych najważniejszych zaliczamy:

  • dokładniejsze targetowanie, ponieważ dzięki bazom danych znacznie zwiększysz swoją świadomość rynku i wiedzę na temat grup czy zjawisk, która pozwoli Ci rozpocząć działania marketingowe w Internecie;
  • oszczędność czasu przy organizacji kampanii marketingowych, na co wpływa przede wszystkim brak konieczności ręcznego wyszukiwania potencjalnych klientów oraz informacji o nich;
  • usprawnienie działań marketingowych i znaczne odciążenie pracowników od żmudnych, powtarzalnych czynności;
  • większą skuteczność w nawiązywaniu współpracy biznesowej, ponieważ dane B2B dają Ci informacje, które możesz wykorzystać do kontaktu i rozpoczęcia współpracy;
  • podniesienie sprzedaży i rozwój prowadzonej działalności.

Zainwestuj w dane B2B i zautomatyzuj marketing w swojej firmie!

Jako przedsiębiorca masz łatwy dostęp do danych B2B – są one dostępne na różnych portalach i mogą dotyczyć firm z Twojej branży albo instytucji, które istotnie wpłyną na rozwój Twojego przedsiębiorstwa.

Przykładem takiej bazy danych jest lista burmistrzów wszystkich gmin w Niemczech. Rejestr zawiera nie tylko imię i nazwisko, płeć czy rangę urzędującego burmistrza, ale również jego przynależność partyjną oraz adres urzędu i gminy. W sumie taka baza danych zawiera aż 13539 wpisów z 13 krajów związkowych! Dane mogą zostać wykorzystane do działań marketingowych, planowania budowy, przeprowadzenia badań czy podjęcia współpracy z konkretnymi społecznościami. Ten oraz inne rejestry znajdziesz na stronie Bazydanych24.pl.

Sprawdź i przekonaj się, że bazy danych to dzisiaj jeden z najskuteczniejszych sposobów na automatyzację marketingu i rozwój prowadzonej działalności.


Udostępnij bazę danych

Newsletter

Czy chcesz być regularnie informowany o nowych bazach danych?


Nie ma jeszcze komentarzy

Leave a Reply